Home / VIJESTI / BOSNA I HERCEGOVINA / Ministar Kazazović je uništio obrazovanje u Sarajevu

Ministar Kazazović je uništio obrazovanje u Sarajevu

Ekran je došao u posjed dokumenta koji analizira stanje srednjeg
obrazovanja u Kantonu Sarajevo. Katastrofalno stanje u kojem se
obrazovanje danas nalazi, nije posljedica (ne)rada u posljednjih tri
godine. Nema sumnje da su negativnosti ovog stanja akumulirane u više
od deset godina. Ipak, sadašnja situacija govori o nedvosmislenom
neradu i uništavanju obrazovanja u posljednje tri godine. Sadašnje
stanje, nakon tri godine vladavine, zato treba fakturisati ministru
Elviru Kazazoviću, prema mišljenju mnogih kompetentnih osoba koje smo
kontaktirali, najgorem  ministru obrazovanja u historiji Kantona.
Pođimo redom u pregledu obrazovne katastrofe koju je kreirala Vlada
KS.
Na području KS registrirana je 41 srednja škola, od čega su šest njih
privatne škole. Vrlo je interesantno da je čak pet privatnih škola
registrirano kao gimnazije, dok je šesta registrirana kao obrazovna
institucija mješovitog obrazovnog profila, koji uključuje i –
gimnazijsko obrazovanje. Dakle, dok je ministar Kazazović zabranjivao
javnim gimnazijama da upisuju učenike, privatnim školama je
dozvoljavao da se registriraju kao gimnazije i bez problema upisuju
sve one koji žele gimanzijsko obrazovanje. Kritičari rada Ministarstva
i ministra u ovome nalaze očit dokaz da je Kazazović radio u interesu
privatnih škola, koje je favorizirao tako što je onemogućavao u
razvoju javne gimnazije.
Ono što je konstanta srednjeg obrazovanja u KS, jeste manji broj
učenika. Interesantno je, međutim, da je, prema informacijama PPZ KS
za 2017. godinu, smanjen i broj nastavnika u školama i to za cijelih
27,96%, dok je broj zaposlenih manji za 71,28%. Nedvosmisleno je jasno
da ovakvo drastično smanjenje broja uposlenih, mora da se odrazi na
kvalitet obrazovanja i boravka u školama.
A da je taj kvalitet više nego upitan, pokazuje broj učenika koji
srednje obrazovanje završe učeći samo jedan strani jezik, što za
današnje okolnost predstavlja civilizacijski nedopustivu situaciju.
Jednako je civilizacijski nedopustivo i to da direktori škola ne mogu
obezbijediti ni neophodne uslove za rad, koji se ogledaju  sljedećem:
opremljenost kabineta, tehničko-tehnološka opremljenost škola,
zasićenost određenim zanimanjima, zastarjeli nastavni planovi i
programi, nedostatna infrastruktura, nepostojanje komunikacije sa
tržištem rada … Sve što je navedeno kao rezultat ankete direktora,
direktno se odnosi na obaveze MInistarstva KS.
Zanimljivo je da direktori u decembru 2016., dakle kada je Kazazović u
punoj snazi vladao, imaju primjedbu na otvaranje obrazovnih smjerova
za koje ne postoji ni minimum uvjeta za rad! Pored toga, u dokumentu
se navodi i činjenica vezana za zastarjelost udžbeničke literature i
problemi sa eksternom evaluacijom nastavnika. Direktori škola navode
da “za značajan broj predmeta trenutno niko ne vrši stručni nadzor  i
zavjetovanje“, što dovodi do improvizacija u nastavi i gubljenja
kvaliteta.
U analizi stanja srednjeg obrazovanja u KS navodi se i činjenica da
postoje škole koje imaju po jedan razred učenika, ali i kompletan
rukovodni i tehnički sastav. Zašto je to tako, nema objašnjenja, baš
kao što nema objašnjenja ni zaštp uvođenje izbornih područja u
gimnazije nije pratila adekvatna udžbenička politika. Ono što je
posebno važno istači, jeste da je ocijenjeno kako rad PPZ KS nije bio
zadovoljavajući, ali do danas ništa nije učinjeno kako bi se ovi
nedostaci otklonili.
Primjetno je i da su općeobrazovni časovi uveliko opteretili programe
rada u stručnim školama, dok su praktični rad i praktična znanja
potpuno zapostavljeni. Tako, primjera radi, u programu za grafičke
tehničare općeobrazovni časovi bivaju zastupljeni u obimu od 18 sati,
dok praktične nastave ima samo 3 časa! Ovaj se podatak odnosi na prvu
godinu školovanja, ali se u bitnom ne mijenja do kraja. Slično je i sa
drugim stručnim profilima obrazovanja.
Vrlo je interesantno da ova seriozna analiza sadrži i projedloge
mjera, koje Ministarstvo do danas nije prihvatilo. Na primjer, jedan
od prijedloga bio je afirmirati nastavničke studije na UNSA, kako bi
najkvalitetniji studenti bili zainteresirani za njih. Ministarstvo je,
nasuprot tome, smanjilo izdvajanja za nastavničke studije i dalo
prednost tehničkim programima na UNSA. Ima i drugih, strateki vrlo
važnih prijedloga, kao što je provođenje kurikularne reforme, sistem
selekcije i kontinuiranog profesionalnog razvoja nastavnika, razvoj
sistema podrške individualnom razvoju učenika itd. Na kraju, ništa od
toga ministar Kazazović nije provodio, nego se usmjerio na uvođenje
“deficitarnih zanimanja“ u srednjoškolsko obrazovanje!
Rezultat ove opsežne analize je da u srednjim školama imamo na snazi
zastario i nefunkcionalan sistem, koji Ministarstvo i dalje podržava i
slijepo gura! Svjedoci smo da obrazovanje nije nikada bilo u gorem
stanju. Isto tako, nikada manje nije bilo kompetentnosti u nadležnom
Ministarstvu obrazovanja, nauke i mladih KS. Rezultat je sve veći broj
nezaposlenih srednjoškolaca, koji nemaju praktična znanja za ono za
što su se obrazovali. Odlazak mladih na taj način podstiče samo
Ministarstvo, koje zbog nekompetentnosti i nesposobnosti nadležnih
nije u stanju napraviti ozbiljne reformske korake.

About Ekran

Check Also

600_1478099414mirvad_kuric

Glumac u ulozi ministra se oglasio

Mirvad Kurić, Radončićev kućni glumac se oglasio u povodu smjene Marijele Margete-Hašimbegović. Bolje bi bilo …

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Powered by keepvid themefull earn money