Home / VIJESTI / BOSNA I HERCEGOVINA / Ravnoteža vode u tijelu

Ravnoteža vode u tijelu

Ako je potrebno, bez unosa kalorija možemo izdržati i do nekoliko sedmica. S druge strane, samo nekoliko dana možemo izdržati bez unosa tečnosti. Razlog: Više od polovine našeg tijela sastoji se od vode.

Voda, naš životni eliksir

Tijelo odrasle osobe sastoji se od oko 60% vode. Da bi održao vitalne tjelesne funkcije, naš organizam mora održavati sadržaj vode konstantnim. Samo na taj način, naprimjer, naša regulacija toplote, metabolizam i obrada hranjivih sastojaka mogu pravilno funkcionisati. Ali znojenjem, disanjem i izlučivanjem svakodnevno gubimo 2 do 2,5 litra vode. Da bismo nadoknadili gubitak tečnosti, moramo redovno opskrbljivati tijelo dovoljnom količinom tečnosti.

Šta se događa kad pijemo premalo tečnosti?

Ako pijemo premalo, postoji opasnost od dehidracije. Da ne bi došlo do toga, tijelo nam signalizira žeđ čim sadržaj vode u tijelu padne za oko 0,5 posto. Najkasnije kad se usta osuše, hitno je vrijeme za piće. Jer ako sadržaj vode padne za 4-6 posto, javljaju se glavobolje i smanjene mentalne performanse.

Koliko unosa tečnosti je dovoljno?

Uobičajeni podaci o ovom pitanju iznose između 1,5 i 2,5 litra vode dnevno. Međutim, nije moguće dati univerzalnu izjavu. Stvarna potreba za tečnošću ovisi o mnogim faktorima. To se povećava fizičkim naporima kao i pri visokim temperaturama, što može značiti da će možda biti potrebna tri litra. Ali suhi zrak, kakav se često nalazi u uredima, može povećati potrebu za tečnošću. Isto tako, povećana konzumacija kuhinjske soli, velika potrošnja proteina ili zdravstveni problemi poput povraćanja, proljeva i vrućice.

Ovako možete provjeriti da li pijete dovoljno tečnosti

Jednostavno je provjeriti je li ravnoteža tečnosti u zelenom području pomoću testa nabora kože. Da biste to učinili, palcem i kažiprstom podignite nabor kože na nadlaktici ili stražnjoj srani ruke. Ako kože ostane kratko u ovoj poziciji, smanjena je napetost kože i bitno je piti više tečnosti. Ali: Unos tečnosti trebao bi se odvijati ravnomjerno tokom dana. Ako pijete previše odjednom, većina se izlučuje neiskorišteno. Ako često zaboravite unijeti tečnost, možete pronaći brojne aplikacije koje Vas podsjećaju da je vrijeme za sljedeće piće. Inače, stariji ljudi i djeca željna igre posebno su izloženi riziku od dehidracije te ih je potrebno podsjetiti i poticati.

Nije samo bitan kvantitet nego i kvalitet

Uz količinu presudno je i što pijemo. Preporučujemo vodu iz slavine (koja je sigurna za konzumaciju), mineralnu vodu, nezaslađeni voćni i biljni čajevi. Kafu i zaslađena pića, posebno bezalkoholna zaslađena pića, treba piti samo umjereno. Mlijeko i cijeđeni sokovi računaju se kao hrana te se ne bi trebali računati kao piće.

Izvor: dm

About Ekran

Check Also

jovanovic

Čedomir Jovanović glasno upozorava: Dodik je Putinov vojnik!

“Mene plaši što Vučić šuti. Mislim da šuti, jer se sve ovo izmaklo kontroli i …

Powered by keepvid themefull earn money